Heeft u vragen, neem gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Touringcar huren

Wat kost het huren van een touringcar?

De kosten voor het huren van een touringcar zijn uit verschillende onderdelen opgebouwd.

  1. Het aantal personen - Wordt het een kleine of een grote touringcar? Of is de groepsgrootte zo dat er meerdere touringcars ingezet moeten worden? 
  2. De tijdsduur van de rit - Gaat het om één uur of om 10 dagen? Dat is natuurlijk een belangrijk uitgangspunt voor de prijs. 
  3. Aantal af te leggen kilometers - Dit onderdeel is onder andere gekoppeld aan de brandstofprijs.
  4. De parkeerkosten en ferrykosten - Dienen wij de touringcar te parkeren op een plek die u heeft aangegeven? Of zijn we bij een evenement of stad waar parkeerkosten verplicht zijn? Dan belasten wij deze aan u door. Hetzelfde geldt voor de kosten van een ferry. Denk bijvoorbeeld aan een overtocht naar Texel met de touringcar. 
  5. Kosten verzorging chauffeur - Dit laatste onderdeel is vooral van toepassing op de meerdaagse reizen. Denk hierbij aan kosten voor een hotelkamer, ontbijt en diner.

Een offerte aanvragen voor een touringcar huren doet u eenvoudig online.

Hoeveel plaatsen zijn er in een touringcar?

Wij hebben touringcars in verschillende maten, waardoor wij zowel een groep van 10 als 90 personen kunnen vervoeren. Om precies te zijn gaat het om touringcars voor 17, 29, 44, 49, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 66, 80, 85 of 92 personen. Soms is een specifieke maat op uw bewuste reisdag niet beschikbaar. In dat geval zoeken wij de maat die voor u het voordeligst is. 

Hoe kan ik het beste een offerte aanvragen?

Op onze website vindt u op diverse pagina’s onder het kopje Touringcar huren een offerteformulier. Als u hier de gegevens van de rit achterlaat, krijgt u van ons een offerte toegestuurd.

Hoe lang van tevoren moet ik een touringcar boeken?

Het liefst zo vroeg mogelijk, dan voorkomt u dat wij geen beschikbaarheid meer hebben. Heeft u een spoedgeval? Dan doen wij er alles aan om u van een touringcar te voorzien. 

Kan ik een touringcar zonder chauffeur huren?

Als touringcarbedrijf is het niet mogelijk om alleen een touringcar zonder chauffeur te verhuren. Dit is verzekeringstechnisch namelijk niet geoorloofd.

Is er een gordelplicht in de touringcar?

Al onze touringcars beschikken over gordels en u bent wettelijk verplicht om deze te dragen.

Mag ik lopen in de touringcar?

Het is niet toegestaan om te lopen in de touringcar.

Algemene vragen

Hoe kan ik een brochure aanvragen?

U kunt via deze link of telefonisch een brochure aanvragen.

Meerdaagse reizen

Welke reisdocumenten heb je nodig voor een meerdaagse reis?

U heeft een geldig paspoort of identiteitsbewijs nodig. Voor de reis naar de Balkan moet uw paspoort nog drie maanden geldig zijn na thuiskomst. Voor de reis naar Rusland heeft u een paspoort nodig dat nog 6 maanden geldig is na thuiskomst. Een rijbewijs is géén geldig reisdocument.

 

Ik woon niet in Noord-Holland of Utrecht, maar wil graag met jullie op reis. Kan dat?

Ook als u niet in Noord-Holland of in de provincie Utrecht woont, kunt u met ons mee op reis. De taxi kan u ophalen op een willekeurig adres in Noord-Holland of Utrecht. Daarnaast kunt u met eigen vervoer naar ons kantoor in Alkmaar komen, vanwaar u meteen met de touringcar mee kunt rijden.

Hoe kan ik een reis boeken?

U kunt uw reis online via de website, telefonisch of bij ons op kantoor boeken (ons kantoor is geopend van 09:00- 17.30 uur). Let wel: wij zijn op zaterdag en zondag gesloten en er is geen pinapparaat aanwezig.

Wanneer hoor ik het als de reis niet doorgaat?

Voor elke reis hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Als dit 21 dagen voor vertrek niet is behaald, annuleren wij de reis. U kunt dan kiezen voor een andere reis of retourbetaling van de door u betaalde reisgelden.

Kan ik een vaste zitplaats reserveren?

Bij onze meerdaagse reizen werken wij met vaste zitplaatsen. Deze zitplaats geldt voor de gehele reis. Bij alle andere reissoorten hebben we geen vaste zitplaatsen.

Hoe kan ik zien welke zitplaats nog vrij is?

Heeft u online de boeking aangemaakt en definitief geboekt? Dan kunt u in het overzicht van de bus een keuze maken uit de beschikbare plaatsen. 

 

Hoe weet ik dat de online reservering is gelukt?

Als u de reis online heeft geboekt, ontvangt u per e-mail een bevestiging. 

Welke kosten zijn inbegrepen?

De meerdaagse reizen zijn op basis van half pension. De genoemde excursies zijn inclusief. Dit staat per reis aangegeven. Alleen bij de reizen naar de Costa Brava en Benidorm zijn de excursies exclusief. Bij deze twee reizen kunt u de excursies bij de chauffeur boeken.

Hoe kan ik de reis betalen?

Na de boeking van uw reis ontvangt u per post een boekingsbevestiging/factuur. U dient binnen 10 dagen vanaf uw boekingsdatum een aanbetaling te doen via uw bank. Dit bedrag vindt u op de bevestiging/factuur. Het restantbedrag dient u zes weken vóór de vertrekdatum te voldoen. Dit is niet van toepassing als de reis binnen zes weken na boeking plaatsvindt. In dat geval dient u het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Vermeld bij het overmaken het dossiernummer en factuurnummer. 

 

Wij willen op een ander adres opgehaald worden, kan dat?

Wij kunnen u op een ander adres ophalen, mits dit in Noord-Holland (uitgezonderd Texel) of de provincie Utrecht is. Ook is het mogelijk om meerdere personen op verschillende adressen op te halen. U kunt dit bij de boeking aangeven onder het kopje 'deur-tot-deur-service'.

Kan ik een geboekte reis nog wijzigen of annuleren?

Om een geboekte reis te wijzigen of annuleren dient u telefonisch contact met ons op te nemen. Mogelijk brengen wij hiervoor kosten in rekening. Voor de annuleringsvoorwaarden verwijzen wij u naar onze reisvoorwaarden.

 

Wanneer weet ik of mijn geboekte reis gegarandeerd vertrek heeft?

Wanneer de reis een gegarandeerd vertrek heeft, wordt dit op de website aangegeven. Hierover wordt geen contact met u opgenomen.

Wanneer weet ik hoe laat ik door de taxi wordt opgehaald?

Ongeveer een week voor vertrek ontvangt u de laatste reisdocumenten. Daarbij zit ook een overzicht van de ophaaltijden van de taxi.

Ik wil graag single op reis, kan dat ook ?

Helaas bieden wij in 2021 geen single-reizen aan. Als single kunt u ook onze andere reizen boeken. Per reis gaan er ongeveer 6-8 singles met ons mee. Houd er wel rekening mee dat er een 1-persoonskamertoeslag bijkomt. Daarnaast zijn de 1-persoonskamers beperkt beschikbaar.

Wat houdt de 'van deur-tot-deur-service' in?

De 'van-deur-tot-deur-service' houdt in dat u met de taxi van huis wordt opgehaald. Dit geldt alleen als u in Noord-Holland (uitgezonderd Texel) woont of opgehaald wordt. Als u op Texel woont, wordt u bij de veerboot in Den Helder opgehaald.

Met deze taxi wordt u naar het verzamelpunt gebracht waar de touringcar u opwacht. Na afloop van de reis wordt u weer met de taxi naar huis gebracht. Dus geen lange ophaalroutes door het hele land, maar met de touringcar meteen onderweg naar uw vakantieverblijf.

Kan ik een rolstoel of rollator meenemen?

U kunt tijdens uw reis een opklapbare rolstoel of rollator meenemen. Deze gaat onderin de touringcar mee. U dient dit bij boeking op te geven.

 

Ik heb een speciaal dieet. Kan hier rekening mee gehouden worden?

Bij de boeking kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij geven dit vervolgens door aan het hotel. Wij adviseren wel om dit bij aankomst in het hotel nogmaals door te geven bij de receptie. Het kan een enkele keer gebeuren dat het hotel de aanvraag niet correct heeft verwerkt. 

 

Ik heb een voorkeur met betrekking tot mijn kamer. Kan ik dat doorgeven?

Als u voorkeuren heeft met betrekking tot de kamer (zoals de ligging, de bedden, wel of geen bad, etc.) kunt u dit bij boeking doorgeven. Wij geven dit dan aan het hotel door. Er zal zoveel mogelijk rekening worden gehouden met uw wensen. Houd er wel rekening mee dat hotels mogelijk extra kosten in rekening brengen.